Juniper en eID

Sinds kort ben ik in het bezit van een MacBook Pro en dit vraagt toch enige aanpassing. Zo heb ik bijvoorbeeld om mijn werk te kunnen uitvoeren een SSL-VPN verbinding nodig met een Juniper appliance. Als authenticatie wordt er gebruik gemaakt van mijn eID.

Na installatie en het testen van mijn eID bleef ik problemen hebben met Network Connect. Network Connect was niet staat om mijn eID authentication certificaat te gebruiken. Na veel zoekwerk, zowel op google als via trial-and-error, heb ik de oplossing gevonden.

De volgende stappen gaven mij de oplossing:

  • Open Keychain Access
  • Open de keychain BELPIC-XYZ123

Screen Shot 2013-03-15 at 18.13.38

  • Voeg een New Identity Preference toe aan het Authentication certificaat
    • Ctrl+Click on the Authentication Certificate – New Identity Preference

    Screen Shot 2013-03-15 at 18.16.38

  • Vul de locatie in en klik op Add

Na deze stappen vraagt Network Connect om de KeyChain BELPIC-XYZ123 te gebruiken, geef je eID PIN-code in en klik op Ok. Network Connect zal nu de SSL-VPN verbinding opzetten.

De uitleg om je eID op je Mac te gebruiken kan je vinden op de eID Belgium website!

Comments are closed.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 374 other followers

