“nood”landing

In mijn vorige post berichtte ik over mijn leuk verblijf in Wenen. Jammer genoeg was dit nog niet helemaal het einde van mijn reisje.

Op de terugvlucht, die vertrok met een 10 minuten vertraging, kwam er ineens een boodschap van de piloot. Op het 1ste zicht niet veel aan de hand… tot alles goed begon door te dringen. We zouden een stop maken in Frankfurt wegens een klein technisch probleem.
Na 3 maal te horen dat het nog 15 minuutjes zou duren voor we zouden landen in Frankfurt begon dan toch eindelijk de landing. Veel informatie over het technische mankement hadden we tot hier toe nog niet gekregen. Eens stil kregen we eindelijk te horen wat er effectief aan de hand was… Een barst in de voorruit. Een vrij gevaarlijke situatie.

We staan dus vast in Frankfurt en de luchtvaartmaatschappij (SN Brussels Airlines) komt met een voorstel af… Het voorstel hield in dat we daar overnachten en de volgende dag op een (lees: onbepaald) vlucht naar Brussel gezet worden. We spreken over 22u ‘s avonds. De meeste mensen zagen dit, zo dicht bij huis, uiteraard niet zitten en stelden de vraag om een bus in te leggen. Door de Company Policy ging dit echter niet door en het gemor bij de meeste begon te groeien. Vele mensen begonnen al samen te hokken om samen een auto te huren en op eigen houtje naar Brussel te rijden.

Tegen 23u zaten we EINDELIJK op de bus om naar de aankomsthal te vertrekken, jammer genoeg bleef deze nog voor een 45 minuten stil staan naast het vliegtuig. In de aankomsthal aangekomen hadden we vrij snel een huurauto te pakken gekregen en konden we eindelijk vertrekken naar Brussel (tijd: 00u00! Idd 2u na de landing).

Nu we eindelijk onderweg waren ging alles heel vlotjes en om 3u30 kwamen we dan ook aan in Brussel. Uiteindelijk lag ik tegen 4u30 in bed naast Kristl en kon ik eindelijk gaan slapen.

Leuk detail: We kwamen aan in Frankfurt om 22u15, we moesten landen in Brussel om 22u15 maw hebben we evenlang gevlogen naar Frankfurt dan naar Brussel…

Comments are closed.

%d bloggers like this: