Melkveeboeren

De boeren hebben het moeilijk om de eindjes aan elkaar te knopen. Het komt dezer dagen genoeg in het nieuws. Staking hier, blokkade ginder, … zelf heb ik hier niets mee te maken behalve dat ik melk drink! Vandaag, op mijn fietstocht, ben ik echter een boer tegen gekomen en hebben we even gekeuveld bij een wei vol vaarzen. De man kwam kijken of er nog genoeg drinken was want de vaarzen blijven met dit goede weer dag en nacht buiten. Begin volgend jaar mogen ze kalven en dan worden het echte melkmachines.

Op de vraag of hij mee heeft gestaakt krijg ik een verwacht antwoord: “Daar heb ik geen tijd voor, te veel werk”. Hij is uiteraard tevreden met de extra 2cent/liter die vandaag overeen werd gekomen door de hoge pieten in Brussel maar hij beseft goed dat dit er slechts voor zorgt dat het water maar tot aan de kin komt.

Een koe uit een andere wei:

Comments are closed.

